Klikamy sobie w pierwszy wynik z następnie przyciskamy klawisze Ctrl i F jednocześnie, co umożliwia szukanie na otwartej stronie i wpisujemy "baszka" w okienko.
Jak widzimy, problem z zakładkami istnieje od roku. Od roku adminka Zyzka nie potrafi sobie poradzić z problemem dwudziestu stron statycznych.
A wystarczyło zacząć używać więcej etykiet zamiast stron statycznych, bowiem limit etykiet wynosi 2 tysiące.
A tu najnowsza entuzjastka niewydarzonych zakładek:
Anonimowy 10 marca 2014 20:21
Witam,
Uważam, że kontynuujmy naszą dyskusję na kolejnej zakładce Rocznika 1953, ponieważ już się do niej przyzwyczaiłyśmy i każda z nas ją codziennie monitoruje. Natomiast jeżeli starsze zakładki są likwidowane na rzecz nowej, to chyba nie ma znaczenia, bo sytuacja nasza się zmienia i ostatnie wiadomości mają dla nas najważniejsze znaczenie. A Admince bardzo dziękujemy za pomoc.
Emerytka z Warszawy,
W tym momencie popieranie "zakładek" wygląda na anonimowy sabotaż i dywersję.
Uważam, że kontynuujmy naszą dyskusję na kolejnej zakładce Rocznika 1953, ponieważ już się do niej przyzwyczaiłyśmy i każda z nas ją codziennie monitoruje. Natomiast jeżeli starsze zakładki są likwidowane na rzecz nowej, to chyba nie ma znaczenia, bo sytuacja nasza się zmienia i ostatnie wiadomości mają dla nas najważniejsze znaczenie. A Admince bardzo dziękujemy za pomoc.
Emerytka z Warszawy,
W tym momencie popieranie "zakładek" wygląda na anonimowy sabotaż i dywersję.
W tej sytuacji prewencyjnie archiwizujemy naibardziej prawdopodobną kandydatkę do "wywalenia" (terminologia Zyzki):
217 komentarzy:
- Jot z Pomorza16 sierpnia 2013 21:50Adminko!Odpowiedz
Dziękujemy :-)
Część wpisów na temat rocznika 1953 jest w zakładce PORADNIK EMERYTA, niektóre - nawet z lipca i sierpnia - widziałam pod postem z 8 grudnia 2012 r.:
http://emeryturazawieszenie.blogspot.com/2012/12/przejscie-z-wczesniejszej-emerytury-na.html
Na dobry początek w tej zakładce, przytoczę informację ze strony ZUS-u:
"Pomimo wydłużenia powszechnego wieku emerytalnego dla mężczyzn urodzonych w 1948 r. zachowali oni prawo do obliczenia emerytury według dotychczasowych zasad."
http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=190
Pozdrawiam
Jot
- Anonimowy17 sierpnia 2013 08:58Jot. z PomorzaOdpowiedz
Proszę napisać co według Ciebie powinnyśmy zrobić, żeby ruszyć sprawę naszego rocznika. Poza napisaniem do RPO- co jeszcze? W poniedziałek napiszę Do RPO.
Czy jest ktoś kto zaskarżył decyzję o emeryturze powszechnej-niekorzystnej? Myślę ,że nie tylko wycofał wniosek.
Sławka
- Anonimowy17 sierpnia 2013 17:29Można, ja zawsze jestem za podejmowaniem inicjatyw :-))Odpowiedz
Jednakże RPO może wystąpić do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem o stwierdzenie zgodności aktu prawnego z Konstytucją.
I o to powinno się RPO prosić, to sugerować.
Jot - Anonimowy17 sierpnia 2013 21:11JotOdpowiedz
Dziękuje za wyjaśnienia,
wykorzystam je w moim piśmie, o rezultatach napiszę. Przydałaby się nam także Ula 05 ze swoimi mądrymi radami.
Może tutaj dotrze.
Sławka - Anonimowy18 sierpnia 2013 13:51Mnie jeszcze jedno nurtuje Dlaczego r.1953 po ukończeniu 60lat nie może sobie przeliczyć części socjalnej pobieranej emerytury z nową kwotą bazową.Odpowiedz
- Anonimowy18 sierpnia 2013 16:221. Narzekamy i narzekamy, ale może nie jest tak źle. Mój mąż , rocznik 1950 , pracownik naukowy, nie mógł przejść na wcześniejszą emeryturę w wieku 60 lat ( bo nie ten rocznik) i dodatkowo dołożono mu 11 miesięcy do wieku emerytalnego. Emeryturę będzie miał liczoną według nowych zasad, których tak się boimy. Kilka dni temu dostał pismo z ZUS- u z wykazem składek i prognozowaną emeryturą, która według prognoz będzie wynosiła " na rękę" mniej więcej tyle , ile teraz zarabia , czyli ciut więcej niż średnia krajowa ( i tyle na ogół zarabiał przez wiele lat pracy - wbrew powszechnej opinii naukowcy nie są krezusami). Moje zarobki były i są mniej więcej na tym samym poziomie a emerytura sporo niższa (zaznaczam, że pobierana od 60 roku życia, oczywiście z przerwą ze względu na zawieszenie).Odpowiedz
- Anonimowy18 sierpnia 2013 16:37Narzekają te panie , które już wiedzą ile straciłyby , gdyby przeszły na emeryturę powszechną. Moja kuzynka z rocznika 1952 zyskała, a ja odwrotnie 300 zł mniej/r53/Więc gdzie tu sprawiedliwość?Odpowiedz
WJ - Anonimowy18 sierpnia 2013 23:20Jestem rocznik 1949, w grudniu wystąpiłam o emeryturę powszechną - wyszła o 400 zł brutto wyższa niż wcześniejsza ( przy zarobkach trochę powyżej średniej). Póki co jest zawieszona do czasu rozwiązania stosunku pracy. Ciekawe czy emerytura powszechna będzie przeliczona w momencie rozwiązania stosunku pracy - dopisane składki do kapitału, zmniejszony prognozowany wiek pobierania emerytury. H2Odpowiedz
- Anonimowy19 sierpnia 2013 11:11Moi drodzy,Odpowiedz
może ktoś z osób już poruszających temat rocznika 1953 pomoże nam (tym mniej kumatym) w zredagowaniu pisma w naszej sprawie oraz poda adresy gdzie je wysyłać.
- Jot z Pomorza19 sierpnia 2013 15:0517 sierpnia o 17:19 i w następnym komentarzuOdpowiedz
pisałam o wyroku TK P 10/07, który zapadł dzięki mężczyźnie i SO w Łodzi. Ponieważ w skardze konstytucyjnej (może wnieść każdy, po wykorzystaniu drogi sądowej) lub w pytaniu prawnym (może wnieść sąd) upatruję jakąś szansę na rozstrzygnięcie problemu kobiet z rocznika 1953 - jeśli jakaś kobieta zaskarży do sądu decyzję ZUS w spr. naliczenia emerytury w powszechnym wieku emerytalnym wg zasad obowiązujących od 1 stycznia 2013 r. - przestudiowałam ;-) wyroki TK dotyczące ustawy o e.r. z FUS.
Zastanawia mnie to zjawisko: przy podobnej liczbie skarg konstytucyjnych i pytań prawnych, żadna skarga konstytucyjna nie zakończyła się pomyślnym wynikiem dla skarżących (łącznie z oglądaną i komentowaną na blogu 11 lipca), natomiast w wyniku niektórych pytań prawnych, niekonstytucyjne przepisy w ustawie o e.r. z FUS zostały zmienione wyrokami TK. W taki właśnie sposób przyznano mężczyznom prawo do wcześniejszej emerytury od 60 r. życia.
Powyższe ustalenia zapisałam w pliku; na górze strony jest aktywny link, więc można przejść do źródła i dalej studiować ;-); nie sprawdziłam ile było pozytywnych wyroków z wniosku RPO.
Proszę nacisnąć link:
WYROKI TK – ustawa o e.r. z FUS
Pozdrawiam
Jot
- Anonimowy19 sierpnia 2013 15:48Dziękuję za odpowiedz, piszmy do Rzecznika Praw Obywatelskich. Jot proszę zostać z nami, Pani rady są bardzo cenne. Pozdrowienia.Odpowiedz
WJ - Anonimowy20 sierpnia 2013 16:38Mały fragment artykułu Bartosza Marczuka w dzisiejszej "Rzepie" jest poświęcony świadczeniom kobiet przechodzących na emeryturę w tym roku (rocznik 53'). Ani słowem nie wspomniano o dyskryminujących konsekwencjach art. 25 1b znowelizowanej ustawy o fus. :(Odpowiedz
http://www.rp.pl/artykul/17,1040236-Emerytury-beda-coraz-nizsze.html
- Chciałabym też wysłać pisma w naszej sprawie (skrzywdzone kobiety z rocznika 1953), ale bardzo proszę pomóżcie mi w jego sformułowaniu oraz podajcie adresy, gdzie oprócz RPO, je wysyłać? Myślę, że wtedy tych wysyłanych pism będzie dużo więcej.Odpowiedz
- Bardzo prosimy o wzor takiego pisma to bedziemy pisac w naszej wspolnej sprawie.RPO napisal mi iz czeka na wyroki sadow w tej sprawie a jaki jest sens zakladac sprawy skoro nie ma nowelizacji do nowej ustawy emerytalnej i ZUS jest w porzadku przeliczajac nasza emeryture po nowemu a nie po staremu jak powinien.Pozdrawiam MariaOdpowiedz
- I to rowniez moze kiedys nastapic iz zlikwiduja wczesniejsze emerytury i co bedzie z nami???a teraz radza nam pozostac na niej poniewaz w naszych przypadkach jest dla nas korzystniejsza?i mamy taka mozliwosc tak jak kiedys nasz rocznik 1953 byl ostatnim,ktory zalapal sie na wczesniejsza i jaka byla radosc! a teraz duzo zlosci i goryczy!Musimy walczyc o swoje pozdrawiamOdpowiedz
- Popełniłam takie pismo - ma dużo braków dlatego proszę o doprecyzowanie, poprawki, uzupełnienia oraz adresy do kogo wysyłamy oprócz RPO, pozdrawiam, Maria.Odpowiedz
DO RZECZNIKA PRAW OBWATELSKICH
Sprawa dotyczy kobiet z rocznika 1953 (sygnatura zamkniętej sprawy: RPO/723180/13/III/302.3 RZ).
Zwracam się z wnioskiem o ponowne podjęcie tej przedwcześnie zamkniętej sprawy i wystąpienie do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem w naszej sprawie. Kobiety z rocznika 1953 dopatrują się niekonstytucyjności nowej zasady naliczania im emerytury w powszechnym wieku emerytalnym, wprowadzonej art. 1 pkt 6 ustawy z 11 maja 2012 r. do art. 25 ust. 1b ustawy o e.r. z FUS:
Nie zgadzam się z odpowiedzią Pana Ministra, „że było dość czasu na złożenie wniosku o przeliczenie emerytury na starych zasadach do końca 2012 r. „ , ponieważ wystarczy do roku 2008 dodać pięć lat, a wychodzi rok 2013 a nie 2012.
Należę do ostatniego rocznika kobiet (rocznik 1953), które otrzymały przywilej „wczesniejszej emerytury”. Obecnie nowa ustawa emerytalna pokryła starą i zamiast obowiazywać od stycznia 2014 roku, kiedy to w wiek emerytalny będzie wchodził rocznik 1954 - już bez przysługujacego przywileju, obowiązuje od stycznia 2013 roku, co skutkuje tym, że potrąca się kobietom z rocznika 1953 z kapitalu poczatkowego pobrane wcześniejsze emerytury przy przejchodzeniu na powszechną emeryturę.
Kobietom emerytkom na wcześniejszej emeryturze z rocznika 1953 odebrana została możliwość przeliczenia emerytury po osiągnięciu powszechnego wieku emerytalnego na starych zasadach, gdyż stara ustawa powinna funkcjonować do końca grudnia 2013 r, a nie jak jest to obecnie - do końca grudnia 2012 r. i dopiero wtedy objęła by wszystkie kobiety, które do końca 2008 r miały ukończone 55 lat i mogły przejść na wcześniejszą emeryturę i jako ostatni rocznik mogły z tego przywileju skorzystać. Przywilej ten został w roku 2007 wydłużony o następny rok tylko dlatego że nowe przepisy nie były jeszcze gotowe. I dlatego dano możliwość przejścia na wcześniejszą emeryturę jeszcze jednemu rocznikowi, ale możliwość przejścia na emerytuę w wieku powszechnym i przeliczenie na starych zasadach pozostawiono rocznikowi 1952 i rocznikom wcześniejszym. Jest to jawna niesprawiedliwość i dyskryminacja rocznika 1953. Bo kobiety z rocznika 1953 choćby bardzo chciały to do końca 2012 r nie mogły skończyć 60 lat.
W związku z tym zwracam się do RPO o podjęcie odpowiednich działań, aby ta niesprawiedliwość została naprawiona i aby RPO rozpoczął odpowiednią procedurę prawną, aby kobiety z rocznika 1953 mogły przeliczać emeryturę powszechną na starych zasadach.
Nadmieniam, że rocznik kobiet 1953 został skrzywdzony dwa razy : nie dość, że nie możemy przeliczyć naszych emerytur wg. starych zasad, to jeszcze nam wydłużono wiek emerytalny.
Natomiast pomimo wydłużenia powszechnego wieku emerytalnego dla mężczyzn urodzonych w 1948 r. (ostatni rocznik wcześniejszych emerytur) zachowali oni prawo do obliczenia emerytury według starych zasad.
Mija juz 8 miesiecy odkąd weszła w życie krzywdząca nas nowa ustawa i nikt się nami nie interesuje, większość z nas pozostaje na wcześniejszych emeryturach, gdyż nowe przeliczenia są niekorzystne – a co będzie, jak rząd zlikwiduje wcześniejsze emerytury ? W związku z powyższym w imieniu wszystkich pokrzywdzonych kobiet rocznika 1953 zwracam się do RPO o podjęcie szybkiej interwencji w naszej sprawie. - Anonimowy26 sierpnia 2013 13:29Bardzo dobrze napisane Podobnie napiszę do Rzecznika Ubezpieczonych i poproszę o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Do RPO już pisałam.Odpowiedz
Sławka - Anonimowy26 sierpnia 2013 15:53Pani Mario, super pismo, ujęte wszystko co ważne w tej sprawie dla rocznika 1953. Nic dodać, nic ująć tylko wysyłać i to jak najszybciej. Gratuluję dobrego stylu, Basia S. z B-stoku, rocznik 1953Odpowiedz
- Anonimowy26 sierpnia 2013 17:07Witam. Pozdrawiam rocznik 1953. Również napiszę do RPO i RU Dziękuję za wzorcowe pismo. Postaram się doprecyzować od swojej strony . Pozdrawiam.SDOdpowiedz
- Anonimowy26 sierpnia 2013 20:59Myślę, że warto także zainteresować sprawą i wysłać wniosek o interwencję lub zatelefonować do poseł Anny Bańkowskiej z SLD, byłej Prezes ZUS:Odpowiedz
E-mail: anna.bankowska@sejm.pl
Tel: (52) 322-33-67
- Dziękujemy bardzo pismo posiada wszystko o co nam kobietom z rocznika 1953 chodzi.Zaraz zabieram sie do pisania do RPO -pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy27 sierpnia 2013 08:19Może jakieś namiary do obecnie rządzących, czyli PO-psl ? może nie wiedzą za czym głosowali i co uchwalili .....Odpowiedz
- Anonimowy27 sierpnia 2013 08:22Jolanta z Radomska, dziękuję za informacje,jestem kobieta z rocznika 1953, chyba przeoczyłam swoją sprawę bo decyzję o przyznaniu emerytury (od 02.04.2013.tj. od osiągnięcia wieku emerytalnego ) otrzymałam 23.04.2013. Proszę o podpowiedź czy powinnam też pisać do RPO.Odpowiedz
- Wszystkie kobiety z rocznika 1953 koncza w tym roku 60 lat z malymi przesunieciami i wszystkie piszmy do RPO ponieważ w wiekszosci/kobiety ,ktore skorzystaly z przywileju wczesniejszej emerytury/ mamy zanizone emerytury powszechne i nie mozemy ich przeliczyć na starych zasadach jak rocznik 1952.Poza tym nie mozna w nieskończonosc przebywac na wczesniejszej emeryturze poniewaz nie wiemy co rzad postanowi na rok,dwa.Poza tym sa ograniczenia bedac na wczesniejszej emeryturze jezeli chodzi o dorobienie na dodatkowym etacie ,czego na emeryturze powszechnej nie ma.Czy ktos ma przeliczona emeryture po nowemu,ale jezeli pracował do ukonczenia wieku emerytalnego?Prosze napisac jak wyglada przelicznik?czy jest wyzsza od wczesniejszej?Wczoraj wyslalam po raz trzeci pismo w naszej sprawie do RPO ,zobaczymy jak tym razem bedzie brzmiala odpowiedz?Pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy28 sierpnia 2013 13:07jak dobrze pamiętam,a raczej tak ,to rocznik 1953 miał być liczony na starych zasadach skąd więc te zagmatwaniaOdpowiedz
- Anonimowy28 sierpnia 2013 15:08Ale nie jest, ostatnim rocznikiem tak liczonym jest 1952 do 31.12.2012r. Zapomniano, że kończymy 60 lat w tym roku!Odpowiedz
Sławka
- Anonimowy28 sierpnia 2013 15:19Ze względu na przeładowanie posta na stronie głównej zamieszczam także tutaj informację, że na stronie BiP MPiPS opublikowano dzisiaj pliki z opiniami i uwagami resortów oraz partnerów społecznych na temat rządowego projektu ustawy. Przypominam link do tej strony:Odpowiedz
http://www.mpips.gov.pl/bip/projekty-aktow-prawnych/projekty-ustaw/ubezpieczenia-spoleczne/ustawa-o-wyplacie-emerytur-do-ktorych-prawo-uleglo-zawieszeniu-w-okresie-od-dnia-1-pazdziernika-2011-r-do-dnia-21-listopada-2012-r-/
Pozdrawiam, kibic - Anonimowy29 sierpnia 2013 11:45W dzisiejszej "Gazecie Prawnej" artykuł a pod nim komentarze naszych blogowiczek:Odpowiedz
http://serwisy.gazetaprawna.pl/emerytury-i-renty/artykuly/728406,w-jaki-sposob-przejsc-z-emerytury-wczesniejszej-na-powszechna.html
- Ja rowniez wyslalam po raz trzeci ,ale tylko do RPO.Do kogo i gdzie jeszcze wysyłamy? Pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Wysłałam wnioski(adresy z bloga)do:Odpowiedz
1)Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO)- PANI DR HAB. IRENY LIPOWICZ
Wniosek może zostać złożony:
• pisemnie (szablon wniosku),
• osobiście podczas przyjęć interesantów,
• za pomocą formularza elektronicznego,
• za pomocą poczty elektronicznej (biurorzecznika@brpo.gov.pl).
2)PANI ALEKSANDRY WIKTOROW - RZECZNIK UBEZPIECZONYCH – z prośbą o zajęcie stanowiska w naszej sprawie i podjęcie odpowiednich działań
www.rzu.gov.pl
3)Myślę, że warto także zainteresować sprawą i wysłać wniosek o interwencję lub zatelefonować do:
- poseł Anny Bańkowskiej z SLD, byłej Prezes ZUS:
E-mail: anna.bankowska@sejm.pl
Tel: (52) 322-33-67
oraz
- poseł Józefy Hrynkiewicz z PIS
Email: Jozefa.Hrynkiewicz@sejm.pl
- Napiszmy może jeszcze do Ligii Kobiet w końcu nasz rocznik to same kobiety pokrzywdzone- niech stana po naszej stronie w Sejmie?Odpowiedz
- Anonimowy1 września 2013 21:54Czytam wsztkie wpisy i nie bardzo rozumiem, Jestrm urodzona 30.12.1953r. Miałam naliczoną i wyłacaną emeryture do 30.09.2011r.Walczę tak samo o wypłatę zawieszonej emerytury, Pomimo korzystnego dla mnie wyroku ZUS się odwołał, nie bardzo wiem jak ma wyglądać moja odpowiedż na apelację i jeszcze jedna sprawa ,w moim przypadku kieduy lepiej przejść na emeryture w grudniu 2013 czy w kwietniu 2014. Prosze może ktoś mądrzejszy mi podpowieOdpowiedz
- Od stycznia 2013 r. mamy wydluzony okres przejscia na emeryture powszechna, ja jestem z marca wiec musialam przejsc miesiac pozniej.Nic Pani nie da zlozenie wniosku w grudniu -ZUS odeśle .Musi Pani złozyć wniosek niepelny miesiac przed przejsciem tzn jezeli pani ma czas 10 kwietnia ?mozna zlożyć np 25 dni wczesniej.PozdrawiamOdpowiedz
- Anonimowy2 września 2013 13:10Czy dostajecie potwierdzenia dojścia wysyłanych pism ? - ja takowych nie otrzymałam.Odpowiedz
- Ja również dwukrotnie wysylałam pismo do RPO i nie otrzymalam żadnego potwierdzenia.Trzeba poczekać do miesiaca maja czas na odpowiedz.Pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy4 września 2013 12:32Wysyłajmy pisma także do;Odpowiedz
1) Elżbiety Arciszewskiej, przewodniczącej zarządu głównego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów,
2) Wiesławy Taranowskiej, wiceprzewodniczącej OPZZ,
3) Solidarności
wpisujcie swoje postulaty pod art. w Gazecie Prawnej...
musimy nagłośnić sprawę, tak jak przy walce o wypłatę zawieszonych
- Anonimowy4 września 2013 13:24Czy któraś z bardziej biegłych osób mogłaby zrobić wykaz dokładnych adresów mail, celem ułatwienia dla wszystkich, którzy chcą wysyłać PISMO ROCZNIK 1953...Odpowiedz
Takim jak ja - niezbyt pojętnym - byłoby pewnie dużo prościej dołączyć do grona WYSYŁAJĄCYCH..
Dziękuję
- Ja osobiscie wyslalam 3 pisma do RPO,do Ministra Pracy i do P.Strębskiego OPZZ/dzisiaj zgodnie z powyzsza wypowiedzia Anonimowego z 4.09.godz.23.28/i czekam na odpowiedzi.Ponizej podaje meile:biurorzecznika@brpo.gov.pl, strebski@opzz.org.pl, info@mpips.gov.pl.Pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy5 września 2013 11:17Pani Anna Bańkowska - poseł z SLD , była Prezes ZUS ; E-mail: anna.bankowska@sejm.plOdpowiedz
Pan Józef Hrynkiewicz - poseł z PIS E-mail: Jozef.Hrynkiewicz@sejm.pl
Pani Aleksandra Wiktorow - Rzecznik Ubezpieczonych - www.rzu.gov.pl
- Anonimowy5 września 2013 11:42Wysłałam ponownie do p. Strębskiego informację, umieszczając w niej informacje ujęte przez P. z 23:28Odpowiedz
Kochani, ujawniajcie swoje imiona będzie prościej się porozumiewać.AniaS. - Wczoraj wysłałam i już jest odpowiedż od p.A.Strębskiego OPZZ cytuję:"Poruszany przez Panią problem dyskryminacji kobiet urodzonych w 1953 roku powstał w wyniku uchwalenia przez Sejm ustawy podnoszącej wiek emerytalny.Jednak nie leży on tylko w braku możliwości urodzonych w 1953 roku przeliczenia emerytury wyliczonej wg starych zasad (art. 46) na emeryturę przyznawana na podstawie art. 26 ustawy (kapitał podzielony przez dalsze trwanie życia) ale także na tym, że przeliczana emerytura jest dla większości emerytów znacznie niższa, ponieważ od wysokości kapitału odejmuje się kwoty pobranej wcześniejszej emerytury. Wynika to z treści zmiany 6 w noweli ustawy, w której dokonano zmian w art. 25 ustawy. Między innymi i z tego względu we wniosku do Trybunału wnosiliśmy o zbadanie zgodności całej treści art. 1 ustawy z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 637) Czekamy na rozstrzygnięcie Trybunału."Odpowiedz
Co o tym myślicie, czy należałoby coś odpowiedzieć? Bo z odp. wynika, że naszą sprawę TK będzie rozpatrywał.Pozdrawiam i proszę piszcie i wysyłajcie pisma, Maria.
- Chyba dobra wiadomosc ja pisalam wczoraj czy bedzie odpisany szablonik ? ,a moze jeszcze jakies dodatkowe informacje?Piszmy wszyscy -moze ktos wie kiedy bedzie w TK rozpatrywana sprawa K 43/12 rozpoczęla się we wrzesniu 2012 i jak dotad cisza.Pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Pani Mario prosze przeczytać wpis Anonimowego z 4 wrzesnia godz.18.21 czy wszyscy piszecie iz nie chodzi nam o przedluzenie przechodzenia na emeryture powszechna tylko o przeliczenie naszej wczesniejszej emerytury na powszechna wedlug starej ustawy emerytalnej i obowiazujacej kwoty bazowej.Piszcie iz nowa ustawa emerytalna powinna obowiazywac od stycznia 2014 a nie od stycznia 2013,iz w grudniu 2008 otrzymalysmy jako ostatni rocznik przywilej przejscia na wczesniejsza emeryture pod warunkiem ukonczenia 55 roku zycia i 30 lat pracy.Emerytura wczesniajsza trwa do grudnia 2013 roku wiec dlaczego nalozono nowa ustawe podczas trwania starej??Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy6 września 2013 18:56a jak to miałoby sie do kobiet z rocznika 1953, które urodziły się np w pażdzierniku czy grudniu ?Odpowiedz
- Anonimowy6 września 2013 18:56Uważam , że nie wszyscy zrozumieli o co chodzi. Uważam , że sprawa która jest wniesiona do TK nie obejmie sedna naszego problemu-kobiet i tylko kobiet 1953(przeliczenia powszechnej emerytury. Pozdrawiam.Odpowiedz
- I ja rowniez tak uwazam,iz nie ma sie co cieszyc poniewaz sprawa wniesiona do TK nie załatwi naszego problemu!Anonimowy z 4.09.godz.18.21 i 6.09.godz.18.56 ma racje musimy sie domagac od wszystkich dodatkowego wniosku do TK do sprawy K 43/12 zanim wejdzie na wokande.Domadać sie dla rocznika 1953 przejscia na emeryture na starych zasadach jak rocznik 1952!!!!!!!!! to jest dla nas najwazniejsze.Nie powinnyśmy sie znależc w nowej ustawie emerytalnej!Jezeli tego nie zrobimy to wszystko sie odwlecze.Wiec niech P Maria z 6.09 odpisze OPZZ o co nam konkretnie chodzi zanim bedzie za pozno.Ja pisalam ,ale nie otrzymalam odpowiedzi jak otrzymam podziele sie informacja.Pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy7 września 2013 07:57Pani Mario z DG , czy ja też mogę wysłać takie pismo, jestem rocznik 1953 , pażdziernik, o wczsniejsza emeryturę wystąpiłam w marcu 2009/ łaczyłam pracę i emeryture/.Pracowałam do 31 marca 2013r/rozwiązanie stosunku pracy/.Przepracowane mam 36 lat pracy.60 lat będe miala w pażdzierniku. Już nie mam siły studiować tych przepisów, jestem w kręgu walczących o zaległą zawieszoną.KrystynaOdpowiedz
- Anonimowy7 września 2013 17:31Dzięki Slaweczko, muszę się zmobilizować i też wysłac takie pismo. Może uda mi sie coś sklecić. Pozdrawiam KrystynaOdpowiedz
- Anonimowy9 września 2013 11:55Jolanta dzień dobry, właśnie otrzymałam odpowiedź z OPZZ od Pana Strębskiego, że sprawa rocznika 1953 i nie tylko czeka na rozstrzygnięcie Trybunału.Przeliczana emerytura dla większości emerytów jest niższa (art 26 ustawy, kapitał podzielony przez dalsze trwanie życia). Pomniejszenie kapitału o wcześniej pobrane świadczenia zostało wprowadzone zmianami a art 25 ustawy. OPZZ we wniosku do Trybunału wnosi o zbadanie zgodności całej treści art.1 ustawy ustawy z dnia 11 maja 2012. Odpowiedzcie czy ktoś jeszcze otrzymał taką odpowiedź.Odpowiedz
- Anonimowy9 września 2013 13:37Jolanta, P. Mario mam również wielki niedosyt, sądziłam że problem dotyczy tylko wyłącznie rocznika kobiet 1953, a problem jest większy,Odpowiedz
- Anonimowy9 września 2013 15:51tu Ewa dzień dobry, właśnie wysłałam do RPO pismo o następującej treści:Odpowiedz
Do Rzecznika Praw Obywatelskich
Pani Ireny Lipowicz
Sprawa dotyczy kobiet z rocznika 1953.
Zwracam się z wnioskiem o wystąpienie do Trybunału Konstytucyjnego ponieważ kobiety z rocznika 1953 dopatrują się niekonstytucyjności nowej zasady naliczania emerytury w powszechnym wieku emerytalnym,wprowadzonej art.1 pkt. 6 ustawy z 11 maja 2012r do art. 25.ust.1 b ustawy o emeryturach i rentach z FUS wchodzącej w życie od 01.01.2013r.W/w artykuł jest niezgodny z art. 32 i art. 33 Konstytucji RP. Niezgodny z zasadą ochrony zaufania obywatela do państwa i stanowionego przez nie prawa wynikające z art. 2 Konstytucji RP, być może także z art. 64 i art. 67 Konstytucji RP.
Należę do ostatniego rocznika kobiet ( rocznik 1953 ), które otrzymały przywilej „ wcześniejszej emerytury”. Obowiązująca nowa ustawa pokryła starą i zamiast obowiązywać od stycznia 2014r, kiedy to w wiek emerytalny będzie wchodził rocznik 1954 – już bez przysługującego przywileju. Obowiązywanie ustawy od stycznia 2013 roku skutkuje tym, że potrąca się kobietom rocznika 1953 z kapitału początkowego pobrane wszystkie wcześniejsze emerytury przy przechodzeniu na emeryturę powszechną nawet te sprzed wejścia w życie ustawy. W związku z tym zwracam się do RPO o podjęcie odpowiednich działań, aby ta niesprawiedliwość została naprawiona i kobiety z rocznika 1953 mogły przeliczyć emerytury na starych zasadach. Nadmieniam, że rocznik kobiet 1953 został skrzywdzony dwa razy: nie dość że nie możemy przeliczyć naszych emerytur wg starych zasad, to jeszcze nam wydłużono wiek emerytalny. Natomiast pomimo wydłużenia powszechnego wieku emerytalnego dla mężczyzn ur. w 1948r zachowali oni prawo do obliczenia emerytury według starych zasad ( czy to dyskryminacja kobiet ? ). Mija już 9 miesiąc odkąd weszła w życie krzywdząca nas ustawa, nikt się nami nie interesuje, wszyscy „ udają” że nie wiedzą o co nam kobietą chodzi, większość z nas pozostaje na wcześniejszych emeryturach, gdyż nowe przeliczenia są niekorzystne - a co będzie, jak rząd zlikwiduje wcześniejsze emerytury dla kobiet z rocznika 1953 ? Skoro stara ustawa od samego początku była nieważna to kobiety odeszły na bezpłatny urlop? W związku z powyższym w imieniu wszystkich kobiet rocznika 1953 i swoim zwracam się do RPO o podjęcie szybkiej interwencji w naszej sprawie.
- Anonimowy9 września 2013 18:21Ja tez dostalam odpowiedz od p.Strebskiego.Odpowiedz
Poruszony przez Panią problem dyskryminacji kobiet urodzonych w 1953 roku powstał w wyniku uchwalenia przez Sejm ustawy podnoszącej wiek emerytalny.
Leży on w braku możliwości urodzonych w 1953 roku przeliczenia emerytury wyliczonej wg starych zasad (art. 46) na emeryturę przyznawana na podstawie art. 26 ustawy (kapitał podzielony przez dalsze trwanie życia) oraz na tym, że przeliczana emerytura jest dla większości emerytów znacznie niższa, ponieważ od wysokości kapitału odejmuje się kwoty pobranej wcześniejszej emerytury. Wynika to z treści zmiany 6 w noweli ustawy, w której dokonano zmian w art. 25 ustawy. Między innymi i z tego względu we wniosku do Trybunału wnosiliśmy o zbadanie zgodności całej treści art. 1 ustawy z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 637)
Czekamy na rozstrzygnięcie Trybunału.
- Powyzej anonimowy wyrazil ,iz sprawa wniesiona do TK nie obejmuje nas kobiet z rocznika 1953 i ich przeliczenia po staremu emerytur wczesniejszych na powszechne.Czy ktos kto dobrze zna sie na przepisach i tych wszystkich ustawach moze doglebnie przeanalizowac te wypowiedz p.Strebskiego i te ustawy,aby pozniej nie okazalo sie w trakcie obrad TK ze nie chodzi konkretnie o nasz rocznik 1953 kobiety!!!Maria z DGOdpowiedz
- Wszyscy czekamy :)aż ktos mily i bardzo dobrze znajacy sie na przepisach i ustawach pokieruje nami i bardzo,bardzo prosimy.Maria z DG-moze P.Jot z Pomorza:)Odpowiedz
- Mam jeszcze jedno pytanie poniewaz od 1 pazdziernika 2013 wchodzi nowa ustawa przeliczania kapitalu poczatkowego czy dotyczy to naszego rocznika ?Odpowiedz
- Anonimowy11 września 2013 15:47Kibicu! kobitki z rocznika 1953 bardzo proszą o wsparcie w walce o swoje prawa. Oszukali nas okrutnie i udają ,że nie wiedzą o co chodzi np. RPO. A minister wręcz twierdzi, że mieliśmy dość czasu na złożenie wniosku o przeliczenie emerytur na starych zasadach do końca 2012 r. Wszystko by się zgadzało ale jest tylko mały szkopuł,że nie dało się ukończyć 60 lat wcześniej niż w 2013 r. Tak to wygląda jakby ci co piszą ustawy nie wiedzieli co już wcześniej zapisano w innych aktach prawnych. Tak bardzo roztkliwiają się nad podobnym problemem dotyczacym mężczyzn ,że o kobietach we wnioskach do TK nikt nie wspomniał. Istnieje zatem grożba ,że TK sprawą kobiet się nie zajmie. Obym się myliła. zatem Kibicu plis, plis, plis bądz z nami.Odpowiedz
- Anonimowy11 września 2013 20:42Szanowne Panie,Odpowiedz
dziękuję za zaproszenie do udziału w walce „Rocznika 1953”, chociaż obawiam się, że nie sprostam oczekiwaniom. Nie chcę wykraczać poza moje kompetencje. Mogę jedynie zachęcać do sposobów działania, które wydają mi się (chociaż bez gwarancji) skuteczne.
Może, na przykład, zainteresuje Panie pomysł „dla odważnych i zdeterminowanych”, zaczerpnięty z aktualności na stronie RPO?
W dniach 16-17 września, w Chorzowie odbędzie się II Kongres „Obywatel Senior”. Podaję linki do informacji o tym wydarzeniu i do programu. Program nie musi zachwycać, ale najważniejsza jest okazja do spotkania z prof. Lipowicz (RPO), p. Lesławem Nawackim, który przewodzi zespołowi d/s prawa pracy i zabezpieczenia społecznego w Biurze RPO, ministrem Kosiniakiem-Kamyszem, p. Derdziukiem (prezesem ZUS) i innymi wpływowymi osobami i przekazania problemu „1953”. Być może także okazja do zadania pytań związanych z nowym projektem ustawy „rekompensacyjnej”.
Pani Maria z DG jest chyba z Dąbrowy Górniczej? Może są także inne Panie mieszkające w pobliżu i dysponujące czasem. Jeśli tak, to warto zadzwonić do biura RPO na bezpłatny numer infolinii obywatelskiej (800 676 676) i zapytać o warunki uczestnictwa w wybranych punktach programu tego kongresu.
http://www.brpo.gov.pl/pl/content/ii-kongres-obywatel-senior-16-1709
http://www.brpo.gov.pl/sites/default/files/PROGRAM%20Kongresu%20Obywatel%20Senior%202013.pdf
Pozdrawiam, kibic
- Anonimowy11 września 2013 21:26Wejście w życie ustawy z dnia z 11 maja 2012 r. zmieniającej ustawę o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012 r., poz. 637), do dziś budzi wątpliwości i kontrowersje. Świadczyć może o tym fakt, iż do Trybunału Konstytucyjnego wpłynęły wnioski złożone przez związek ′′Solidarności′′, Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych oraz posłów dotyczące zbadania zgodności z Konstytucją przepisów, które wprowadziły obowiązek pracy do ukończenia 67 roku życia, a przede wszystkim zweryfikowania tego, czy obowiązek pracy do 67 roku życia powinien obejmować także osoby, których nie objęła reforma z 1999 r.Odpowiedz
Do zbadania zgodności z Konstytucją zakwalifikowano między innymi:
a) art. 1 ustawy z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r.poz. 637) z art. 2 Konstytucji RP z dnia 1997 r.
b) art. 24 ust. 1, 1a, 1b i art. 27 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 153, poz. 1227 t.j. ze zm.) w brzmieniu ustalonym ustawą z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 637) z art. 2 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.
c) art. 26b ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 153, poz. 1227 t.j. ze zm.) w brzmieniu ustalonym ustawą z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 637) z art. 2, art. 32, art. 33 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r.
- Anonimowy11 września 2013 21:43WNIOSEK SLD o zbadanie zgodności z Konstytucją RP z 1997 r. przepisów ustaw:z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r., Nr 153, poz. 1227 t.j. ze zm.) w brzmieniu ustalonym ustawą z dnia 11 maja 2012 r.Odpowiedz
http://www.sld.org.pl/nowastrona/public/ckfinder/userfiles/files/Wniosek%20do%20TK%20-%20emerytury%20i%20rent%20(POPR).pdf - Anonimowy11 września 2013 22:30Ze szkolenia ZUS: www.swidnik.znp.edu.pl/dokumenty/ustawa_wiekowa_i_inne.pptOdpowiedz
Podwyższenie wieku emerytalnego dotyczy:
• kobiet urodzonych po dniu 31 grudnia 1952 r.
• mężczyzn urodzonych po dniu 31 grudnia 1947 r.
Kobiety urodzone do dnia 31 grudnia 1952 r., oraz mężczyźni urodzeni w roku 1947 i w latach poprzednich, zachowali uprawnienia do przejścia na emeryturę w wieku wynoszącym – odpowiednio – 60 i 65 lat
Podstawa obliczenia emerytury przyznawanej na podstawie art. 24 ustawy emerytalnej ulega pomniejszeniu o kwoty:
pobieranych emerytur, przyznanych z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych przed osiągnięciem wieku emerytalnego (zarówno na podstawie ustawy emerytalnej, jak i przepisów obowiązujących przed dniem 1 stycznia 1999 r.), jak też na zasadach określonych w art.88 Karty Nauczyciela
w wysokości przed odliczeniem zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych i składki na ubezpieczenie zdrowotne
Podstawa obliczenia emerytury będzie pomniejszona:
o kwoty przed dokonaniem potrąceń i egzekucji - jeżeli z emerytury dokonywane były potrącenia lub egzekucja (bez względu na to, z jakiego tytułu)
o kwoty emerytury po zmniejszeniu - jeżeli emerytura podlegała zmniejszeniu w związku z osiąganiem przychodów
Kwoty nadpłat z tytułu emerytur wcześniejszych uznane za niedochodzone, albo w stosunku do których odstąpiono od żądania zwrotu, traktuje się jak kwoty pobranych emerytur, zatem powodują pomniejszenie podstawy obliczenia emerytury
Dotyczy to nadpłat spowodowanych przez dowolny podmiot - Anonimowy11 września 2013 22:31c.d.Odpowiedz
Wysokość emerytury określonej w art. 24 ustawy emerytalnej, dla osoby pobierającej wcześniej przyznaną emeryturę ustalana jest poprzez podzielenie:
pomniejszonej podstawy obliczenia emerytury
przez
średnie dalsze trwanie życia w wieku równym wiekowi przejścia na emeryturę określoną w tym przepisie
Pomniejszenie podstawy obliczenia emerytury z art. 24 ustawy emerytalnej dotyczy emerytur, do których prawo zostało ustalone poczynając od 1 stycznia 2013 r.
Ważne
Pomniejszenie podstawy obliczenia obejmuje również emerytury przyznawane kobietom urodzonym do dnia 31 grudnia 1952 r., jeżeli wniosek o emeryturę z art.24 zgłoszą po dniu 31 grudnia 2012 r.
Podstawa obliczenia emerytury przyznawanej na podstawie art. 24 ustawy emerytalnej, dla osoby pobierającej wcześniej emeryturę będzie ulegała zmianie poprzez:
podwyższenie podstawy jej obliczenia - jeżeli z tytułu pobieranej wcześniej emerytury zostanie ustalona, np. kwota nienależnie pobranych świadczeń i kwota ta zostanie zwrócona
pomniejszenie podstawy obliczenia - jeżeli z tytułu pobieranej wcześniej emerytury zostanie ustalone wyrównanie
- Anonimowy11 września 2013 23:40Dziennik Ustaw pozycja 1285Odpowiedz
Drodzy Państwo!
W dniu dzisiejszym to jest 22 listopada 2012 roku w Dzienniku Ustaw pozycja 1285 ukazał się wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 listopada 2012 roku.
W związku z tym od jutra można spokojnie wysyłać wnioski o wznowienie wypłaty zawieszonych świadczeń i wypłatę świadczeń zaległych.
- Anonimowy12 września 2013 10:30W pismach należy wnosić o zgłoszenie do TK i uznanie za niekonstytucyjny zapisu wprowadzającego potrącenia wcześniej pobranych emerytur do wyliczenia emerytury powszechnej, w zakresie w jakim obejmuje emerytów którzy są uprawnieni do emerytury wcześniejszej - przyznawanej do 31.12.2008 roku.Odpowiedz
Samo wnioskowanie o przesunięcie terminu obowiązywania starego systemu z 31.12.2012 na 31.12.2013 (aby objęło kobiety z 1953 r.)nic nie zmieni w sytuacji, gdy kobieta z 1953 rocznika nie zwolni się z pracy do dnia 31.12.2013 r.
Bowiem do naliczenia emerytury powszechnej należy przedłożyć świadectwo pracy i zakoczyć zatrudnienie.
Proszę o przemyślenie
- Maria z12 września 2013 11:08Kibicu oraz wszyscy tak bezinteresownie nam pomagający - bardzo dziękujemy, że jesteście z nami.Odpowiedz
W takim razie musimy inaczej sformułować wniosek w naszej sprawie i wysyłać pod podane wcześniej adresy. Prosimy osoby, które te zawiłości prawne ogarniają o POMOC (wzór) i będziemy wysyłać.
Osoby, które otrzymały odpowiedż od p. Strębskiego(OPZZ) powiny odpisać i ten konkretny wniosek przedstawić. - Anonimowy12 września 2013 14:37Czy w naszej sprawie chodzi o uznanie art.24 nowej ustawy emerytalnej obowiązującej od 1.01.2013r. za niekontytucyjny?Odpowiedz
- Anonimowy12 września 2013 17:56w art. 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie:Odpowiedz
„1. Ubezpieczonym urodzonym po dniu 31 grudnia 1948 r. przysługuje emerytura po osiągnięciu wieku emerytalnego określonego w ust. 1a i 1b, z zastrzeżeniem art. 46, 47, 50, 50a, 50e i 184.”,
w art. 25 ust. 1b. Jeżeli ubezpieczony pobrał emeryturę na podstawie przepisów art. 26b, 46, 50, 50a, 50e, 184 lub art. 88 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.3)), podstawę obliczenia emerytury, o której mowa w art. 24, ustaloną zgodnie z ust. 1, pomniejsza się o kwotę stanowiącą sumę kwot pobranych emerytur w wysokości przed odliczeniem zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych i składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Trzeba upewnić się, może w ZUS, czy art. 25 ust. 1 b. stanowi podstawę prawną przy obliczaniu emerytury powszechnej od 1.01.2013 r.
Na podstawie jakiego art. (26b, 46, 50, 50a, 50e, 184 lub art. 88) pobieraliśmy emeryturę wcześniejszą, do której prawo należało nabyć do dnia 31.12.2008 roku?
Czy ktoś może odpowiedzieć na powyższe pytania?
pozdrawiam
- Musze przyznac,ze pogubilam sie ,sama jestem 3 lata na wczesniejszej i wszystko dokladnie zawieralam w wysylanych pismach .Co prawda odpowiedzi jeszcze nie otrzymalam,ale co powinnysmy jeszcze dopisywac?Maria z DGOdpowiedz
- Elżbieta z Łodzi12 września 2013 20:35Wszystkie wiemy, że przy wyliczeniu emerytury powszechnej potrąca się od kapitału początkowego wszystkie pobrane wcześniejsze emerytury, w wysokości brutto, co powoduje, że wyliczona kwota emerytury powszechnej jest niższe od kwoty emerytury wcześniejszej, którą pobieramy obecnie.Odpowiedz
Ale te potrącenia dotyczą nie tylko kobiet z rocznika 1953, ale obejmują również emerytury przyznawane kobietom urodzonym do dnia 31 grudnia 1952 r., jeżeli wniosek o emeryturę z art.24 zgłoszony zostanie po dniu 31 grudnia 2012 r.(od stycznia 2013 roku).ZUS poinformował mnie, że wniosek o naliczenie emerytury powszechnej mogę złożyć po przedłożeniu świadectwa pracy potwierdzającego rozwiązanie umowy o pracę.
Czyli naliczenie emerytury powszechnej (na podst.art.24) nabywanej wraz z wiekiem może nastąpić dopiero po odejściu z pracy i przedstawieniu świadectwa pracy.
Jeżeli kobiety z rocznika 1953, którym odebrano możliwość wyliczenia emerytury powszechnej na starych zasadach, bez żadnych potrąceń, gdyż do 31 grudnia 2012 roku nie zdążyły nabyć wymienionego w art. 24 ust. 1a wieku i nie są zdecydowane odejść z pracy, bo będą chciały popracować dłużej, np. do 2014 lub 2015 roku, to samo przesunięcie daty na 31.12.2013 r., aby objąć nim rocznik 1953 nie będzie mieć wpływu na zmianę wyliczenia ich przyszłej emerytury powszechnej.
Uważam, że osoby, które skorzystały z wcześniejszych emerytur, nie przystępowały do OFE, aby nabyć prawo do emerytury powszechnej na starych zasadach, nie powinny być objęte takim represyjnym prawem. W 2008 roku, tj. w czasie kiedy likwidowano możliwość przechodzenia na wcześniejsze emerytury, zachęcano emerytów do jak najdłuższego zatrudnienia. Nadal twierdzi się, że pozostawanie jak najdłużej w zatrudnieniu ma mieć korzystny wpływ na wysokość przyszłych emerytur.
W czasie gdy występowaliśmy o nabycie prawa do wcześniejszej emerytury nie było mowy, ani przepisu prawa, który by informował emerytów, że podjęcie wypłaty świadczenia na wcześniejszej emeryturze skutkować będzie represją w postaci pomniejszania przyszłej emerytury o wszystkie pobrane kwoty.
Ten zapis powstał w USTAWIE z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (art.25 ust. 1b)i znów zadziałał wstecz.
Owszem pobieramy świadczenie emerytalne z tytułu wcześniejszej emerytury, ale też z tytułu zatrudnienia nadal odprowadzamy podatek do US i pełne składki emerytalne do ZUS. Są one niejednokrotnie wyższe niż wynosiłyby od wynagrodzenia nowo zatrudnionej osoby. Jesteśmy świadczeniobiorcami, ale jednocześnie jesteśmy ubezpieczonymi i wciąż uzupełniamy konto ZUS.
Zapisana w ustawie metoda wyliczania emerytury powszechnej jest niesprawiedliwa i restrykcyjna wobec wcześniejszych emerytów, gdyż nie obejmuje żadnych innych przypadków przeliczania świadczenia.
Może te moje przemyślenia pomogą w takim naświetleniu naszego problemu
pozdrawiam
Elżbieta z Łodzi
- Anonimowy12 września 2013 21:04Nieprawda- emeryturę wcześniejszą pobieram gdyż uzyskałam ja w 2009r-nie musiałam się zwalniać z pracy. Mogę naliczyć powszechną ,ale dostanę ja gdy się zwolnię z pracy. Mnie tak poinformowano.Odpowiedz
Powszechna i tak będzie mniejsza, gdyż odliczą to co wypłacili
Sławka.
- Anonimowy12 września 2013 21:24
Droga Sławko-w którym miejscu jest nieprawda?
Koleżanka Elżbieta napisała bardzo interesujący i rzeczowy artykuł i to co napisała jest prawdą.
Nie rozumiem Twojego wywodu.
anna - Anonimowy12 września 2013 21:50Nieprawdą jest, że naliczenie /przyznanie emerytury powszechnej jest dopiero po zwolnieniu się z pracy. Emeryturę powszechną mam naliczoną, ale będzie wypłacana dopiero po zwolnieniu się z pracy.Odpowiedz
- Anonimowy12 września 2013 22:32Droga Sławko-tu masz rację.Odpowiedz
I ja mam podobna sytuację, jednakże pozostaję na emeryturze wcześniejszej.
Jest korzystniejsza.
Pozdrawiam-anna - Bardzo proszę o krótki wzór pisma, który jasno ujmie nasz problem - musimy pisać, a czsu jest mało. Pozdrawiam Maria.Odpowiedz
- Chyba wiekszość z nas piszacych nie otrzymala jeszcze odpowiedzi na wyslane pisma.Ja wyslalam 2 i 1 tydzien temu i czekam na odpowiedzi -odezwala sie tylko jedna pani iz tak szybko otrzymala odpowiedz,ale nie wiem czy dokladnie opisala nasza sytuacje w jakiej sie znalazlysmy?czy zgodnie z opublikowana trescia pisma powyzej.Prosimy o taki wzor pisma,ktory jasno ujmie nasz problem jak napisala powyzej moja imienniczka.Maria zDGOdpowiedz
- I prosimy o pisanie komentarzy pod wszystkimi ukazujacymi sie artykulami dotyczacymi podobnych spraw jak zawieszenie emerytur i innych bledach popelnionych na nasza niekorzysc. Musimy wszedzie być widoczne-pozdrawiam Maria z DGOdpowiedz
- Anonimowy14 września 2013 08:51Dziewczyny jakie pytania chciałybyście zadać na Kongresie w Chorzowie w dniach 16-17 wrzesień dot. r.1953. o którym wspominał KIBIC,piszcie może mi się uda tam dostaćOdpowiedz
- Do ministra Kosiniaka-Kamysza 1/ dlaczego rocznik 1953 kobiety znalazly sie w nowej ustawie emerytalnej skoro jako ostatni rocznik otrzymaly przywilej skorzystania z wczesniejszej emerytury, ktory obowiazuje od grudnia 2008 do 12.2013? 2/dlaczego nowa ustawa emerytalna powstala w trakcie trwania starej? 3/dlaczego potracaja nam bezprawnie kwoty pobrane na emeryturze wczesniejszej od kapitalu poczatkowego skoro nie powinno to nastapic od rocznika 1953,a 1954? 4/dlaczego pan minister twierdzi iz kobiety z rocznika 1953 mialy duzo czasu,aby do konca 12.2012 przejsc na emeryture powszechna?skoro dopiero od stycznia 2013 konczyly 60 lat? do OPZZ:kiedy zamierza zlozyc dodatkowy wniosek do TK w naszej sprawie ?mamy watpliwosci coby nasz ogromny problem kobiet z 1953 roku i kobiet z 31.12.52 r.znajdowal sie we wniosku OPZZ dot.ust.25 ust.1bOdpowiedz
- Anonimowy14 września 2013 14:34Do Jot z Pomorza :Czy mogłabym prosić o przesłanie tego pdf na adres anna3gotowce@o2.pl?Odpowiedz
" Mam tekst ujednolicony z końca 2012 r. z didaskaliami o zmianach od 1.01.2013 r. - dużo lepszy (wygodniejszy do studiowania ;-)) od obecnego tekstu ujednoliconego. Mogę przesłać pdf."
Pozdrawiam ,A3g
Rok temu w kurniku było cichutko.